ЦИКЛОВА КОМІСІЯ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН

Методична проблема над якою працює Циклова комісія в 2024-2025 н.р. – "Розвиток фахової компетентності викладачів і здобувачів освіти в умовах змішаного навчання в контексті оновлення вимог ринку праці".

 

 

 

 Русін Олександр Олександрович - голова циклової комісії 

 

 

 

Циклова комісія програмного забезпечення та соціально-економічних дисциплін є випусковою комісією за спеціальністю:

Склад циклової комісії програмного забезпечення та соціально-економічних дисциплін

Освітній процес забезпечують викладачі вищої категорії, які мають досвід викладання професійних дисциплін та активно залучаються до проєктної, практичної та науково-методичної діяльності. Викладачі беруть участь у розробці навчальних планів, ОПП, а також щороку підвищують свою кваліфікацію.

Освітній процес реалізується відповідно до:

  • стандарту фахової передвищої освіти спеціальності 121 «Інженерія програмного забезпечення» (наказ МОН №1006 від 21.09.2021);
  • освітньо-професійної програми «Розробка програмного забезпечення»;
  • навчального плану (180 кредитів ECTS);
  • графіка освітнього процесу, затвердженого адміністрацією коледжу.

Викладачі комісії забезпечують вивчення таких освітніх компонент:

  • Основи програмування та алгоритмічні мови
  • Об’єктно-орієнтоване програмування
  • Конструювання програмного забезпечення
  • Операційні системи
  • Інструментальні засоби візуального програмування
  • Бази даних
  • Алгоритми та структури даних
  • Web-програмування
  • Архітектура комп’ютера
  • Організація комп’ютерних мереж
  • Основи програмної інженерії
  • Проєктний практикум
  • No-code інструменти для розробки програмного забезпечення
  • Економіка підприємства в ІТ-галузі
  • Системи автоматизованої обробки економічної інформації
  • Основи ІТ
  • Дискретна математика

Усі дисципліни забезпечені робочими навчальними програмами, методичними вказівками, матеріалами для лабораторних і практичних занять, засобами контролю знань, електронними ресурсами. Програми постійно оновлюються відповідно до змін у сфері ІТ та потреб ринку праці.

Усі освітні компоненти (нормативні і вибіркові навчальні дисципліни, практики тощо) забезпечені програмами та робочими навчальними програмами, розробленими викладачами коледжу.

Навчальні та робочі навчальні програми викладені державною мовою, схвалені на засіданні циклової комісії та затверджені в установленому порядку. Передбачені можливості оновлення змісту навчальних програм дисциплін у відповідності з науково-технічними досягненнями, змінами потреб регіонального ринку праці.

Навчально-методичне забезпечення формується як навчальні методичні комплекси освітніх компонент у паперовому та електронному вигляді, що містять:

  • навчальні і робочі навчальні програми з освітніх компонент (навчальних дисциплін);
  • конспекти лекцій (плани занять);
  • методичні рекомендації до виконання лабораторних (практичних, семінарських) занять;
  • методичні рекомендації до організації самостійної роботи здобувачів освіти з освітніх компонент;
  • програми та методичне забезпечення практичного навчання;
  • засоби контролю (згідно з робочою навчальною програмою): екзаменаційні білети; запитання до заліку; завдання комплексної контрольної роботи тощо;
  • тематику та методичні вказівки до виконання курсових (дипломних) проектів (робіт);
  • критерії оцінювання знань здобувачів освіти;
  • підручники та навчальні посібники;
  • електронні ресурси (презентації, схеми, комп’ютерні тести, відео-аудіозаписи тощо).

Інші види навчально-методичного забезпечення освітнього процесу визначають викладачі циклової комісії.

Курсові та дипломні роботи

У коледжі розроблено загальне «Положення про курсове проектування у Черкаському політехнічному фаховому коледжі».

Тематика курсових робіт відповідає напрямку підготовки фахівців, передбачає елементи творчої роботи здобувачів освіти у відповідності з конкретними умовами виробництва.

Для виконання курсової роботи кожному здобувачеві освіти видається індивідуальне завдання, яке затверджується на засіданні циклової комісії. Робота здобувачів освіти над виконанням курсових робіт регламентується індивідуальним графіком виконання.

Освітньо-професійною програмою передбачено виконання курсових робіт з дисциплін:

  • Інструментальні засоби візуального програмування
  • Бази даних

Завершується навчання виконанням кваліфікаційної (дипломної) роботи, яка передбачає розв’язання практичного завдання зі створення програмного продукту, враховуючи потреби користувача, методи тестування, документування та представлення результатів. Захист дипломної роботи проводиться публічно.

Практична підготовка

Студенти проходять:

  • навчальну практику з програмування, баз даних, операційних систем, обробки інформації, конструювання програмного забезпечення;
  • виробничу технологічну практику;
  • виробничу переддипломну практику.

Практика здійснюється на провідних ІТ-підприємствах регіону, включно з компанією «TRIARA» та на базі співпраці з ЧДТУ. Здобувачі забезпечуються індивідуальними завданнями, щоденниками та методичними матеріалами.

Матеріально-технічне та інформаційне забезпечення

Навчальний процес забезпечено сучасними комп’ютерними класами з доступом до мережі Інтернет, мультимедійним обладнанням, бібліотекою та електронними ресурсами. Для організації дистанційного і змішаного навчання використовуються платформи Google Classroom, Moodle, GitHub та інші онлайн-інструменти.

Якість освітнього процесу

Навчання орієнтоване на формування компетентностей, визначених стандартом. Освітній процес передбачає:

  • поєднання теорії та практики;
  • застосування проєктного підходу;
  • міждисциплінарну інтеграцію;
  • регулярну оцінку знань;
  • врахування потреб студентів і роботодавців.

Система якості включає внутрішній моніторинг результатів навчання, оновлення програм, відгуки стейкхолдерів, залучення студентського самоврядування та роботодавців.

Докладніше з програмою можна ознайомитись на сайті:
 http://polytechnic.ck.ua → Публічна інформація

  1. Освітньо-професійні програми
  2. Інформаційне забезпечення
  3. Навчально-методичне забезпечення
  4. Матеріально-технічне забезпечення
  5. Результати опитування здобувачів освіти щодо якості надання освітніх послуг
  6. Наші події
  7. Каталог вибіркових дисциплін